Kolie krátkosrstá - KK

DEX TERNO FLYING EAR (Dexík,Dexula,Dexánek,Dexoušek,Dexáno)

Datum narození: 9.6.2009

Barva: tricolor

Výška: 60 cm

Váha: 27 kg

Bonitace: 27.10.2012, plnochrupý

Ocenění: CAJC,KV

Zkoušky:ZVOP,ZZO,ZOP,ZPU1,BH,Upr1,Upr2,Upr3,FPr1,ZZO1

Povahové vlastnosti: Dex je pohodový a vyrovnaný pes, kterého můžete vzít kdykoli a kamkoli, rád lenoší v zimě u kamen, ale jak se něco "šustne" je vždy připraven na nějakou zábavičku či práci, ať už s ovečkami, na cvičáku nebo na stopě:-)

Zdravotní záznamy:DOV neg.

Už dlouho jsme si chtěli pořídit pejska, ale jak to bývá, nemohli jsme se s mužem-Tomášem dohodnout na plemeni. Já jsem to viděla na Boxera a manžel zase na ČV případně Vlkodava:-)Příchodem oveček na naše hospodářství a postupem času bylo jasné, že pokud nějakého psa, tak rozhodně ovčáckého.Tím se výběr z našeho pohledu zúžil na Borderku,A.Kelpii a Krátkosrstou kolii.

Borderku jsme vyloučili. Jednak pro to, že prý není moc vhodná pro začínající pejskaře (což oba jsme) a dále nás odradila její proslulá aktivita.Né, že bychom celý den leželi na kanapi (což ovšem občas taky není špatné:-), ale báli jsme se, že by u nás nebyla tak pracovně vytížená, jak si její plemeno žádá.

Kelpie se mi z internetu moc líbila, ale když jsme se na ni zašli podívat na výstavu, jak vypadá ve skutečnosti - tak nám zkrátka nesedla.

No a když už jsme byli na té výstavě, tak jsme šli zkouknout i KK no a jak jistě uhádnete:  "bylo to, to pravé, ořechové"!

Dne 16.8.2009 přibyl do naší rodiny nový člen, jmenuje se Dex Terno Flying Ear alias Dexter,nejčastěji mu říkáme Dex, ale taky Dexula, Dexík, Dexánek atd....Je to krátkosrstá Kolie - tedy koliák a narodil se 9.6.2009 v chovatelské stanici Flying ear flyingear.eu/ u paní Horské v Martínkovicích u Broumova.

Tuto chovatelskou stanici jsme vybrali proto, že paní Horská je nejen chovatelka KK, ale také oveček, které s nimi pase.Navíc jsme měli štěstí, že v té době, kdy jsme se definitivně rozhodli pro KK měla chovatelka nakryté dvě fenky a tak jsme později mohli vybírat ze dvou vrhů. Už před porody jsme si tedy zamluvili trikolorního pejska a zároveň se domluvili, že nám pomůže vybrat pejska vyrovnaného (ani žádného divocha ani "poseroutku") s co největším předpokladem stát se ovčáckým psem i v praxi.

Když jsme zhruba v 6-ti týdnech přijeli do Martínkovic provést konečný výběr, byli nám představeni dva vhodní kandidáti. Jala jsem se testovat jejich předpoklady k pasení kutálením balonku (netuše, že toho ještě moc nevidí).Volba tedy padla na Dexulku - nejen pro jeho krásně tvarovaný límeček, ale také proto, že se na rozdíl od druhého štěníka (navzdory ne úpně vyvinutému zraku) po balonku vrhal a jsem přesvědčená, že kdyby byl Borderka, že by ho i obíhal :-)))

1.1.2010

Dex už není žádné psí miminko a tak se se s svou smečkou může pomalu vydávat na různé výlety.Třeba jako tento novoroční, který vedl kolem Sedla a staré vodárny, přes Trojmezný kámen, Horní Vysokou,Levín zpět do Srdova.

5.4.2010 Vlhošť

Na Velikonoční pondělí jsme se vydali na obhlídku jednoho z kopců, který je vidět od nás ze dvora. Jmenuje se Vlhošť a Dexánkovi se procházka móóc líbila.......

24.4.2010 Školní výlet do Pekla

Celá rodinka i s Dexem jsme se zúčastnili Emčiného-dobrovolného, víkendového školního výletu na trase: Česká Lípa - Peklo-Zahrádky.Do České Lípy a pak zpět jsme jeli  vlakem, ve kterém měl Dex premiéru, kterou zvládl s pohodou jemu vlastní.

Také kontrolovat vepředu a zároveň vzadu tak početné "stádečko"  dětí a rodičů nebylo lehké - ovšem pro Dexe žádný problém, rozhodně nevypadal jako že je v Pekle anóbrž ve psím ráji:-)

6.6.2010 Hrad Houska a Vrátecká rozhledna

Prohlídku hradu Dex hravě zvládnul, ale po doběhnutí na rozhlednu už si zkrátka musel dát "dvacet".

3.7.-7.7.2010 Martínkovice-pasení ,Broumovské stěny a Adršpašské skály

3.7. jsme se vydali na tréninkový týden(pro náš spíše prodloužený víkend) pasení do Martínkovic. A protože děti mají prázdniny a mi se hned tak na nějakou dovolenou nedostaneme, pojali jsme to dovolenkově.Vyrazili jsme už den předem, udělali si zastávku v Prachovských skalách, ubytovali se a zjistili, že s pasením to bude těžké, protože je moc velké horko a brzy ráno se zase nemůže rušit "lufťácký" spánek o prodlouženém víkendu.Takže první pasení bylo až v pondělí večer.Volný čas jsme vyplnili poznáváním Broumovských stěn, koupáním v polské přehradě Radkow, prohlídkou mumií v Broumovském klášteře atd.V Úterý se páslo dvakrát, takže to byl prakticky celý den a ve středu - po cestě domů, jsme ještě navštívili Adršpašské skály.Přes velké horko, které panovalo, jsme si to náramně užili, včetně Dexe, který se v našem kempu seznámil a náramně vyřádil s druhým krátkosrstým koliákem Dastym www.katkaadasty.websnadno.cz/, který také přijel až z dalekého Jablůnkova zkusit pasení.O průběhu tréninků jsem více napsala v sekci pasení.

V Broumovských stěnách......

Dex a Dasty........

Mezi pasením.....

V Adršpachu.......

12.8. Výlet na Klácelku, Čertovy hlavy a Harfenice

2.10.2010 Sraz chovatelské stanice Flying Ear - Kozohlody, ranč Dalu

Již brzy ráno jsme se vydali v plném počtu směr Golčův Jeníkov.Tentokrát jsme si již sraz naší mateřské chovatelské stanice nenechali ujít a udělali jsme dobře.Počasí vyšlo nádherně a seznámili jsme se se spoustou báječných psů a jejich páníků.

Dexula nechyběl u žádné psí akce a neúnavně pejsky vyzýval k honičkám, což téměř nikdy nezůstalo k jeho velké radosti bez odezvy.Po návratu z výletu na Tisí skálu zpátky na ranč to však na něj dolehlo a dával ostentativně na jevo, že už toho má zkrátka dost viz. foto

Houbaři v lese si také dozajista užili, kdy se Vám poštěstí, že na Vás z lesa vyběhne v průměru 13-ti hlavá smečka psů?! Bohužel pro poruchu na vozidle nedorazila naše chovatelka paní Ivana Horská a tak jsme alespoň po telefonu probrali to nejdůležitější...

Už teď se těšíme na další sraz.